Verkkokaupan toimitusehdot
Voimassa 05.10.2021 alkaen
Päivitetty 24.04.2024
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Kouruset Oy (y-tunnus 0920470-4). Myymme tuotteita yrityksille, taloyhtiölle sekä täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.kouruset.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Toimitusaika
Varastotuotteiden toimitusaika on pääsääntöisesti 1-5 arkipäivää ja tehdastilaustuotteiden toimitusaika on 7-14 arkipäivää. Tehdastilaustuotteiden toimitusaika mainitaan ostoskoriin lisäämisen yhteydessä.
Mikäli tilaus sisältää sekä varastotuotteita että tehdastilaustuotteita, toimitetaan koko tilaus kerralla vasta kun tehdastilaustuotteet ovat saapuneet toimipaikkaamme.
Emme vastaa odottamattomista tai meistä riippumattomista toimitusviivästyksistä, tai niiden aiheuttamista välillisistä vahingoista.
Toimitustapa ja toimituskulut
Tarviketoimituksiin käytämme Postia, Matkahuoltoa, Kaukokiitoa tai omaa kuljetuskalustoamme. Kuljetusyhtiö on puhelimitse yhteydessä tilaajaan ennen suunniteltua toimitusta. Mikäli asiakasta ei tavoiteta, on kuljetusliikkeellä lupa suorittaa toimitus ilman vastaanottajan kuittausta.
Toimituskulut sisältävät rahti- ja pakkauskulut. Näet toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitusosoitteen on sijaittava Manner-Suomessa ja sinne on oltava katkeamaton maantieyhteys.
Noutoasiakkaat voivat itse noutaa tilaamaansa tuotteet varastoltamme joko omalla kalustollaan tai tarjoamme noutoasiakkaille lainakärryn veloituksetta, jos kärryn palautus tapahtuu samana päivänä. Kärryn lainasta voi olla yhteydessä myyntiin puhelimitse tai sähköpostilla.
Pikatoimitus
Normaalin toimituksen lisäksi tarjoamme pikatoimitusta Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Kauniaisissa, Tuusulassa, Keravalla ja Järvenpäässä. Arkipäivänä kello 14 mennessä tehty tilaus toimitetaan pikatoimituksella tilaajalle samana iltana kello 17–21 välillä. Kuljettaja on tilaajaan yhteydessä noin 30 minuuttia ennen suunniteltua toimitusta. Mikäli pikatoimituksella tilataan arkena kello 14 jälkeen, viikonloppuna tai muuna pyhäpäivänä, toimitetaan tilatut tuotteet seuraavana arkipäivänä kello 17–21 välillä. Toimitusosoitteeseen on oltava katkeamaton maantieyhteys.
Tuotteiden palautus
Haluamme, että voit tehdä verkkokaupassamme ostoksia turvallisin mielin. Tarjoamme 30 vuorokauden palautusoikeuden, joka lasketaan tuotteiden vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia sekä ne tulee pakata hyvin palautuskuljetusta varten. Pakettituote (esimerkiksi vesikourupaketti) tulee palauttaa kokonaisuudessaan, emme hyväksy yksittäisiä osia palautuksena.
Mikäli haluat palauttaa tuotteita, ota sähköpostilla yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@kouruset.fi ja saat tarkemmat ohjeet palautuksen tekemiseen. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuneista kustannuksista.
Kun tuotteet palautuvat varastollemme ja palautus on käsitelty, tuotteiden hinta palautetaan tilauksella käytetylle maksutavalle (esim. verkkopankkimaksuissa suoraan tilille).
Palautusoikeus ei koske havunvihreitä (RR-11) tuotteita, sillä kyseessä on erikoisväri ja tuotteet maalataan kyseiseen värisävyyn tilauskohtaisesti.
Kuljetusvauriot
Lähetyksen kunto tulee tarkastaa mahdollisimman pian sen saavuttua perille. Mikäli lähetys on vaurioitunut ja se on ulkoisesti havaittavissa, tulee siitä tehdä kirjallinen merkintä rahtikirjaan sekä vahinkoilmoitus Kourusetin asiakaspalveluun. Lisäksi vauriosta tulee ottaa valokuva, jotta voimme reklamoida asiasta eteenpäin kuljetusyhtiölle. Mikäli vaurio on ns. piilevä, eli se ei ole havaittavissa purkamatta lähetyksen pakkausta, tulee ilmoitus vaurioituneesta tuotteesta tehdä 7 vuorokauden kuluessa sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@kouruset.fi.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitus- ja maksuehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Kouruset Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Kouruset Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin verkkokaupan tilausprosessin kannalta välttämättömille tahoille, kuten kuljetusyhtiölle ja maksunvälittäjälle.